Sjuk att det här kan hända




Hur kan något som detta hända. Hur kan lärare bara avfärda allt med att det är något man får ta???
Fick samma besked från min rektor på en av mina skolor när jag sa att jag kände mig mobbad. "Det är något man får ta, du är väl inte här för att trivas och ha vänner du är ju här för att studer". Var va jag fick till svar. Men att det inte hänt något sen dess. Och var kommer dessa fördommar ifrån. Vad är det för vuxna som lär upp sina barn att det är fel att killar gillar balett och rosa. För det är faktiskt så att barn föds inte med fördommar det är vi vuxna som lär ut dem. Det gör mig arg, för jag hade hoppats på att alla ville leva i ett jämlikt Sverige där vi acepterar att alla är olika. Där tjejer får bära jeans och killar rosa. Att det dessutom går så lång så att en kniv används det är sjukt. Visst att det var en matkniv men nästa gång kanske det inte är det. Det borde lärarna ha tänkt på och tagit upp med föräldrarna innan det är försent. Innan barnen växer upp och går ut och hugger ner personen som inte är som dem.  Jag hoppas att dessa lärare inte får jobba mer med barn! Mobbning ska tas på största allvar. Ser upp som fan till den ungen som vågar vara sig själv trotts den mobbning man blir utsatt för.
Skärpning Sverige

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0