Uppdrag granskning

Såg ett avsnitt av uppdrag granskning som oxå gjorde mig förbannad.
Det handlar om hur svenskar utvandrar från Sverige till Norge. Det tycker jag är jätte bra men det jag blev arg på var på den hyresvärd som lät folk bo som skit med kakerlackor och äkliga trapphus, kyla och andra stora fel och problem. För en sängplats i ett rum med tre andra personer får du betala 3000kr. Dessutom är det 14 personer till som bor i lägenheten. Ett under att de orkar bo så. Ska nog aldrig klaga på min lilla etta på 27 KvM. Dessutom är killen som jobbar som hyresvärd från samma lilla komun som jag, VÄSTERVIK. Eftersom Västervik är en liten stad så känner jag självklart igen honom. Fyfan att man bara kan sitta där och le när man lurar ungdommar. Jätte bra idé men då ska det vara på lagliga och humaniska vilkor. Detta gör mig arg. Kan dessutom berätta att min syster nu äntligen ska få ett eget rum i sin nya lägenhet i Norge. Hon har tidigare betalat 3600kr för att få en sängplats i en lägenhet på 15kvm med två kokplatter och en minikyl som hon delar med en annan tjej. Så är glad för henne att hon får en ny lägenhet där de får varsitt rum :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0