Harry Potter

Var som sagt på nya Harry Potter filmen i lördags och här kommer lite personliga kommentarer från mig. För det första tyckte jag att filmen var en av det sämmre av filmerna i serien. Allt det som fångade mig, den fanatsi fylda miljön och magin som en gång fanns där känns som  bortblåst. Visst jag ska inte göra er helt besvikna det finns fortfarande kvar magi såklart, men inte på samma sätt. Det sägs ju att filmerna anpassar sig till målgruppen i Harry Potters ålder och det kan man ju både märka och hålla med om.  Men jag tycker att man oavsett ålder gillar att föras bort i en mysig men lite lagom spännande värld.  I den här filmen skildras mer ett krig, det är rått och mörkt. Karaktärerna har vuxit och blivit allvarligare. Hade man bytt ut trollstavarna mot pistoler hade det varit som vilken krigsfilm som helst. Filmen är seg och utdragen utspelar sig inte längre i den magiska världen utan mycket i det vanliga samhället. Ser jag fram i mot tvåan? Självklart. Men tror att den kommer vara lika utdrage den med. Hade räckt att göra en film istället för två halvor. Varje del är ju 2,5 timmar lång.... Det blir fem timmar film, lite svårt att hålla tempot uppe så länge.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0